Végre van időm, hogy nekikezdjek a blogírásba, amelynek nemtitkolt célja, hogy a kampány-marketinggel kapcsolatos kutatásaimhoz szerezzek némi motivációt vele. Kezdjünk is bele:
Az elmúlt években forradalomszerű változások zajlottak le a választási kampányok világában. Ha nagyon egyszerűen érzékletesen akarunk fogalmazni, azt mondhatjuk, hogy két jelenleg kétféle kampány létezik: az Obama előtti /klasszikus/ és az Obama utáni kampány. Míg korábban a felülről szervezett, centralizált pénzfaló-kampányok voltak azok, amelyek segítségével a politikai pártok növelni, illetve stabilizálni akarták szavazóik számát, addig a 2008-as amerikai elnökválasztás óta egy a hagyományokkal szakító kampánystratégia diadalmenetét figyelhetjük meg világszerte. Obama kampánystábjának újítása leginkább abban állt, hogy felhasználva Saul Alinsky grassroot organization elméletét, egy alulról szerveződő, a választói aktivitásra és donációra alapozó és a villámsebesen fejlődő internet nyújtotta lehetőségeket maximálisan kihasználó, költséghatékony kampánnyal értek el sikereket.
Az már Obama győzelmét követően nyilvánvalóvá vált, hogy aki sikereket akar elérni a XXI. század politikai arénájában, az kénytelen szakítani a kampányok klasszikus - a hagyományos médiára támaszkodó - hagyományaival és az Obama által is használt eszközöket minél hatékonyabban kihasználva kell felépítenie stratégiáját.
Csöppet sem meglepő módon a hazai politikai erők figyelmét némileg elkerülte a kampánymarketing területén lezajlott paradigmaváltás és csak jelentős fáziskéséssel reagáltak az új idők új kihívásaira. Jelen blog célja, hogy folyamatosan kövesse a magyarországi választási kampány eseményeit - összevetve azt a modern kampányokkal szemben támasztott elvárásokkal. Ennek keretében a következő postban bemutatom a hazai pártok internetes aktivitásának januári adatait, továbbá ezen adatok - mintegy kontraszt gyanánt - egyesült államokbeli megfelelőit. Ezt követően egytől-egyig végighaladok a magyar politikai pártokon, természetesen a fenti szempontokat előtérbe állítva. A sorozat végeként talán válasz kapunk arra a kérdésre, hogy lehet-e sikeres kampányt folytatni a modern kampányeszközöket mellőzve?